במשך שנים שמענו שמועות ואפילו סיקורים תקשורתיים על כך שוואטסאפ,
אפליקציית המסרים הפופולרית הולכת לשנות את מודל התשלומים שלה,
ובכל פעם מחדש קיבלנו ביטול על ההודעה הדרמטית ומסיבות שונות.
אלא שהפעם זה באמת קורה, והשינוי כבר כאן: בתור שלב ראשון הפרסומות יופיעו רק באפשרות ה"סטורי" של האפליקציה,
ובהמשך יתרחבו גם לצ'אט, כל זה כבר החל מינואר 2019.
אין ספק כי מדובר בשינוי שהטמיעה ענקית האינטרנט פייסבוק, שרכשה לפני כמה שנים, את וואטסאפ
(מה שהוביל לחילוקי דעות מתוקשרים בין ראשי הארגונים) ומוליכה קו שיווקי חדש, ויש שיגידו אף צפוי, באפליקציה.
הרי אחרי הכל, פייסבוק היא אולי השם הנרדף בה"א הידיעה להטמעת מסרים שיווקיים ומסחריים בתוכן אישי וחברתי פר אקסלנס,
ובאופן שעשה בית ספר למי שאי פעם פקפק ביכולת לעשות זאת.
מה הולך לקרות מעכשיו?
אז נכון, אמנם מוקדם לנבא מה זה בדיוק אומר פרסום בוואטסאפ,
וכיצד ההטמעה תבוא לידי ביטוי באופנה הייחודי באפליקציה, ואיך יעבוד בדיוק מודל הפרסום שלה
(הרי כזכור עדיין מדובר באפליקציה מוצפנת שפרטי השיחות בה לא אמורים להשתמר בשום מקום, גם לא בחברת פייסבוק עצמה),
אך עם זאת יש הרבה דברים שאנו יכולים לדעת כבר מהיום, ולהתכונן אליהם בהתאם – בתור משווקים ובעלי עסקים המעוניינים לקדם את עצמם לקהלי היעד הנכונים.
אז מה חשוב לדעת, ומה אתם חייבים לקחת בחשבון? הנה לכם כמה טיפים ומידע שימושי, שכדאי מאד לזכור.
זאת עדיין פייסבוק
הכלל הראשון שחשוב לזכור בהקשר של פרסום בוואטסאפ,
הוא שלמרות התוכן המוצפן והפרטים הלכאורה "חסרים" למפרסמים ולאוספי הנתונים, עדיין מדובר במומחית המובילה בעולם בשיווק,
ויותר מכך – המומחית במיקוד קהלי היעד הנכונים; ואם יש משהו שפייסבוק יודעת לעשות,
הוא לחולל פלאים גם במחוזות שאיש לא חשב לפני כן שניתן בכלל להעלות על הדעת.
אז עם אילו נתונים וואטסאפ כן יכולה לעבוד? התשובה הראשונית (והמרתקת) היא –
כל מה שנכלל תחת המטרייה הגדולה שנקראת נתוני גלישה: תדירות כניסות ויציאות לאפליקציה,
משך השהות בה, זיהוי מספרי טלפון וקבוצות, ולמעשה כל מידע שניתן לקרוא לו ה"רקע" לשיחות.
כך, ניתן לגלות לא מעט מהאפליקציה הגולמית עצמה,
וסביר להניח שבשנים הקרובות נהיה עדים להפגנת כישורים מסוג חדש מצד הרשת החברתית הגדולה בעולם.
אך כל אלה, כמובן, הם רק חלק קטן ממערך השיווק.
רוצים לשעסק שלכם גם יופיע בוואטסאפ של כולם !
בואו לגלות כמה יכולים לראות את העסק שלכם !
וואטסאפ, לכל משתמש יש שם
זוכרים שפעם היינו מתפלאים מכך שפייסבוק מקפיצה לנו פרסומות לאחר שחיפשנו דברים שקשורים אליהן בכלל בגוגל?
ובכן, שום דבר למעשה לא השתנה – אולי רק השתכלל עוד יותר, וכך כיום כמעט ואין משתמש שנוצר מ"ואקום",
כלומר לכל אחד ואחת מאיתנו יש שם, פרופיל שיווקי אם נרצה, המקושר בתורו לעוד שלל פלטפורמות, אפליקציות ונתונים אחרים
– שגם אם רובם (הגדול) שמור אצל כל חברה וחברה, עדיין יש הרבה תחומי ממשק והצלבות שאינן חסויות,
שאיתם ניתן לעבוד כדי לפלח קהלים ולזקק טוב יותר את זהותו של הגולש העומד מולכם.
אז איך להיערך לשינוי בצורה הטובה ביותר?
בקרוב מאד תיחשף שיטת התשלום והמודל העסקי של הפרסומות בוואטסאפ, וכל עסק יוכל לפרסם את עצמו באפליקציה הנחשקת,
ככל הנראה בדיוק כפי שקורה באפליקציות אחרות המותקנות בטלפונים החכמים שלנו. עד שזה יקרה,
מומלץ להיערך לכך מראש – ולהתחיל לפרסם את עצמכם מוקדם ככל האפשר. בתור שלב ראשון,
כדאי לחשוב על ניסוחי הודעות שיתאימו לאפליקציית מסרים מיידית,
שבה אין מקום להרבה שטח פרסומי ולכן חשיבותו של הוויזואל גדולה פי כמה. מעבר לכך,
יש להתחשב באופן השימוש של הגולשים באפליקציה: מתי הם נכנסים (ולא נכנסים) אליה במהלך היום,
מה הם מצפים ממנה ובהתאם לכך – איך הכי נכון להטמיע את המסרים שלכם כך שהם ישתלבו באפליקציה באופן זורם ולא ייצרו אנטגוניזם?
כל השאלות הללו עשויות להיראות קשות לפיצוח במבט ראשון,
אך למעשה כל שדרוש כדי לענות עליהן נכון, הוא להיכנס לראשו של הגולש הממוצע,
באופן הישיר והפשוט ביותר. במילים אחרות: חשבו על עצמכם ועל השימוש שאתם עושים באפליקציה,
על מכריכם ובני המשפחה שלכם (מומלץ בהקשר זה לבחון גם קבוצות גיל שונות, אם הדבר מתאפשר בידיכם),
וכך להבין טוב יותר איך להגיע "ללבו" של הגולש, הלקוח הפוטנציאלי. זוהי למעשה גדולתה של פייסבוק,
ויותר ויותר מחקרים שיווקיים מצביעים על כך שזה מה שהגולשים באמת מחפשים, בכל תחום הקשור לשיווק: אנושיות, ובלתי אמצעיות.
ומה יהיה בעתיד?
יש שיגידו כי עוד מוקדם לחשוב על השלב הבא, אבל לעומתם יש מי שכבר חושבים על כך לילות וימים,
בוואטסאפ וגם מחוצה לה; פרסומות, בימי הטלוויזיה,
אופיינו בקווים מסוימים שאינם דומים כהוא זה לפרסומות שאנו עדים להן היום באינטרנט, וכל שכן התחום ה(כבר לא כל כך) חדש הנקרא קידום אתרים,
ובכלל שיווק דיגיטלי כפי שאנו מכירים אותו היום. כך באותו אופן,
ייתכן שגם שיטת הפרסום בוואטסאפ תיצור ענף שיווק חדש ולא מוכר, שיפתח פתח לתחומי מחקר ופיתוח שאיש לא חשב עליהם עד לפני כמה שנים בודדות.
מכל מקום, הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בהקשר זה הוא להיות מוכנים לכל תרחיש,
ואם אינכם יכולים לעקוב אחר העדכונים הללו בעצמכם, יותר ממומלץ לעבוד עם חברות השיווק המובילות בתחומן,
שהוכיחו בעבר כי הן יודעות להתנהל אל מול שינויים ותנודות בשוק – כל זאת כדי להבטיח פרסום אפקטיבי,
איכותי ומדויק לעסק שלכם, מול כל לקוח פוטנציאלי וכמובן גם מול כל מתחרה ואיום שהשוק יביא איתו בעתיד.
בעל עסק, אל תחכו עכשיו זה הזמן לכנס לוואטסאפ ולפרסם את עסק שלכם ולדייק בקהל שלכם, העסק שלכם יכול להופיע ולהיות בין הראשונים בwhatsapp ..
השפעה כיום כבר ידוע לכולם וואטסאפ היא אחת האפלקציות החזקות בשוק וכדי להיות ולהופיע בה . פרסומות בוואטסאפ