איך להוריד את העלויות למודעות בפייסבוק

איך להוריד את העלויות למודעות בפייסבוק

מערכת הפרסום של פייסבוק היא אחת ממערכות הפרסום הוותיקות והאיכותיות ביותר שיש באינטרנט. בתוך מערכת Meta (השם החדש של חברת פייסבוק) ניתן לבנות קמפיינים לרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם. בתוך הקמפיינים ניתן לבנות סוגי קמפיינים מגוונים לקהלים שונים, לפרסם במיקומים שונים בפלטפורמה, לחלק את תקציב הפרסום בצורות שונות ועוד מספר אפשרויות מתקדמות. בשנים האחרונות, לאחר כניסתם של משווקים ועסקים רבים למערכת הפרסום של פייסבוק, עלתה הטענה שהקמפיינים בפייסבוק לא מניבים ביצועים באותה כמות ואיכות כמו בעבר וכתוצאה מכך עלות הפרסום עלתה משמעותית. במאמר הזה נעבור על הדרכים המרכזיות להורדת העלויות של המודעות שלכם בפרסום בפייסבוק. אך קודם לכן, חשוב להבין מדוע רוב מוחלט של העסקים חייב לפרסם במערכת הזאת.

למה עסקים צריכים לשלב מודעות פייסבוק באסטרטגיית הפרסום שלהם?

אם העלויות ממשיכות לעלות אתם בטח תוהים למה חשוב לשלב מודעות פייסבוק באסטרטגיית השיווק לשכם. פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם אז הקהל הרלוונטי שלכם נמצא בפייסבוק, אתם רק צריכים להגיע אליו בצורה מדויקת יותר. מה שגרם לעלייה בעלויות הפרסום זו התחרות שנוצרה עקב הצטרפות של עסקים ומשווקים רבים לפלטפורמה. ככל שהתחרות עולה ונהיית קשה יותר, כך המותגים המפרסמים צריכים להשקיע יותר בקמפיינים שלהם בכל ההיבטים – מסרים טובים יותר, קריאייטיב טוב יותר, מיקוד מדויק יותר וכו'. אם תצליחו לשדרד את הקמפיינים שלכם, לרענן אותם לעיתים תכופות ולשפר אותם תוך כדי תנועה – תצליחו להגיע לביצועים איכותיים.

הורדת עלויות למודעות בפייסבוק

איך להוריד את עלות הפרסום במודעות פייסבוק?

על מנת להפחית משמעותית את עלויות הפרסום בפייסבוק יש מספר דברים שנוכל לבצע ברמת הקמפיין, קבוצת המודעות, המסר והקריאייטיב שאנחנו משלבים בקמפיינים שלנו. בנוסף לשינויים תכופים וטסטים חשוב גם לבצע אופטימיזציות באופן שוטף. לפניכם 3 דרכים בהם ניתן להפחית עלויות בקמפיינים בפייסבוק:

  • לעבור באופן קבוע על המודעות שלכם ולחפש פגמים

בקמפיינים שלכם בפייסבוק בשילוב עם גוגל אנליטיקס ופיקסל פייסבוק שמוטמע באתר אתם יכולים לראות מאיפה בדיוק הגולשים שנחשפו אליכם בקמפיין, נטשו את האתר, השאירו פרטים או ביצעו רכישה. שילוב של אפשרויות המעקב הללו מאפשרות לכם לעקוב אחר הטראפיק בצורה טובה יותר, לקבל דיווח מדויק על המרות, לבנות קהלים חכמים יותר ועוד. עסקים רבים מפיקים מהאפשרות הזאת תועלת רבה כי אם אתם יכולים לשים את האצבע על השלב הבעייתי במשפך ההמרה שלכם, אתם יכולים לשנות ולשפר אותו. מעקב תמידי אחר המודעות שלכם וניתוח שלהם יעזור לכם להבין מה עובד טוב ומה עובד לא טוב – אתה מה שעובד לכם תשאירו דלוק ואת מה שלא עובד אתם יכולים לכבות או להחליף כדי למקסם את הביצועים שלכם.

  • לרענן את הקריאייטיב לפחות פעם בחודש

אחד הדברים שמומלץ לעשות כשמבחינים בעלייה של עלויות הפרסום בפייסבוק הוא לרענן את הקריאייטיב במודעות שלכם. במילים אחרות, החליפו את התמונה שרצה בתמונה אחרת. אחת מהטעויות המרכזיות של עסקים ומשווקים בפרסום בפייסבוק היא שלוקח להם הרבה זמן לפני שהם מחליפים מודעות ולכן הקהל שהגדרתם נחשף יותר מדיי פעמים למודעה וככה בעצם המודעה שלכם נשחקת. ההמלצה שלי עבורכם היא להכין מראש קריאייטיב שמספיק למספר מסוים של חודשים קדימה וככה תוכלו להחליף מודעות עם עלויות גבוהות באופן קבוע כשיש לכם "בנק" תוכן שכבר הכנתם מראש עבור המודעות. בנוסף, תמונות זה לא המדיה היחידה אותה תוכלו לשלב במודעות שלכם – אתם יכולים לפרסם במודעה גם סרטונים, גרפים, טבלאות ואפילו טקסט כתוב בלבד (לא מומלץ מכיוון שאנשים מתחברים למודעות ברמה הויזואלית וטקסט כתוב בלבד ממיר הרבה פחות).

  • לעשות A/B טסטינג למיקום המודעות ולקהל המטורגט

עסקים ומשווקים שמריצים פרסום ממומן במערכת של פייסבוק צריכים לבדוק מה משפיע בצורה הטובה ביותר על הקהל שלהם. מהדברים הכי בסיסיים – קופי למודעות, קריאייטיב, סוג הקמפיין ועד לדברים פחות מרכזיים כמו הוספת אימוג'ים בתוך הקופי, פרסום הקופי בפסקה או בשורות ועוד – עושים טסטים להכל. 2 היבטים שמשפיעים בצורה ישירה על עלויות הפרסום הם המיקום של המודעות שבחרתם והקהל שבחרתם לטרגט בקמפיין.

מיקום המודעות (Placements) – כשבוחרים במיקומים אוטומטיים (שזאת בעיני האפשרות הגרועה ביותר לבחירה במהלך קמפיין), פייסבוק בעצמה תפיץ את המודעה שלכם במקומות שונים בפלטפורמה, גם בכאלה שלא יציגו בצרוה טובה את המודעה שלכם. בעזרת האלגוריתם שלה, פייסבוק גם תקבע איזה מיקומים הביאו ביצועים טובים ותנתב חלק גדול יותר מהתקציב לשם. עליכם לבחור בעצמכם את המיקומים הרלוונטים עבור המודעות שלכם בהתאם למסר ולרזולוציה שמעניק המיקום כדי לקבל מקסימום תוצאות בקמפיין.

טרגוט קהל (Audiences) – כדאי לבדוק ולבחון קהלים שונים מתוך אפשרויות הטרגוט שיש בפייסבוק. לפייסבוק יש אפשרויות טרגוט עוצמתיות שנותנות לכם את האפשרות להגיע במדויק אל הקהל הרלוונטי שלכם – אתם יכולים ליצור קהלים מותאמים אישית, להוסיף רשימת לקוחות מדויקת, לבנות קהל Look A Like על בסיס רשימת הלקוחות, לפרסם לקהל רימרקטינג שכבר ביקר באתר שלכם או ביצע בעבר אינטראקציה עם המודעות שלכם בפייסבוק ומספר אפשרויות נוספות.

לסיכום

כיום, פייסבוק זו לא אפשרות הפרסום היחידה שלכם ופלטפורמות הפרסום המתחרות מציגות עלויות נמוכות לפרסום בגלל שהן נישתיות יותר או שיש בהן פחות מפרסמים. יחד עם זאת, פייסבוק הייתה ותישאר הרשת החברתית הפעילה ביותר בעולם, מה שאומר שלא משנה מה העסק שאתם משווקים – הקהל שלכם נמצא בפייסבוק. השתמשו בטיפים למעלה כדי להגיע במדויק אל הקהל שלכם ולצמצם משמעותית את עלויות הפרסום שלכם בפייסבוק.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

לתיאום פגישת ייעוץ חינם חייגו או השאירו פרטים

אשר קבלת דיוור