אם לפני כמה שנים היו אומרים לכם שתקציב הפרסום שלכם יכול להיות מזערי לעומת התקציב הכולל של העסק שלכם,
בתנאים מסוימים, יכול מאד להיות שהייתם מאמינים לו, ובהרבה מקרים הוא אף היה צודק.
אך היום, מי שיגיד זאת עשוי להישמע כמו אסטרטג לא חד במקרה הטוב,
שאפילו מי שלא בקי בעולם השיווק ואין לו בכלל עסק יודע זאת.
אז איך קרה שתחום הפרסום תפס נתח כל כך משמעותי בתקציב של חברות ועסקים?
על פניו, נראה כי מדובר במהפכה מהירה שקרתה רק בשנים האחרונות, אך מי שצולל מעט יותר לעומק,
יכול לגלות ששורשי הפרסום נטועים כבר עמוק בשנות החמישים והששים של המאה העשרים,
והפלטפורמה הדיגיטלית שצימח האינטרנט רק הקפיצה מעל לפני השטח את מה שרחש שם שנים רבות קודם לכן,
והיום אנו עדים לפריחה הגדולה ביותר בתחום השיווק, כפי שלא היה מעולם. אך מה כל זה אומר לגבינו, בעלי העסקים והחברות?
לא משנה אם אתם עסק קטן, תאגיד ענק או כל מה שבאמצע,
הנה כל מה שאתם חייבים לדעת על חברות פרסום ובחירה נכונה שלהן עבור העסק שלכם.
מה בעצם עושה משרד פרסום?
תחת המטרייה הכוללת של חברות פרסום ניתן למנות מגוון רחב מאד של תחומים, בין היתר פרסום "קלאסי",
כפי שאנו מכירים בדמות פרסומות – דפי נחיתה, באנרים, מודעות בגוגל ופוסטים ממומנים ברשתות החברתיות,
קידום אתרים – חשיפה "טבעית" וניטרלית בכל המקומות החשובים באינטרנט,
יחסי ציבור – כל מה שנוגע לאזכורים בתקשורת,
פרסום חיובי ועקיף אודות מוצרים של החברה או אפילו דמויות מפתח בה,
ניהול משברים ועוד ועוד – אך מעל לכל, ואולי זוהי הכותרת הכוללת ה"מחזיקה" את המטרייה כולה פעולת המיתוג לעסק.
מיתוג טוב יודע להפוך מוצר או חברה לשם – מותג גדול יותר,
ולקשר אותם בקרב הקהל הרחב עם חוויות, רגשות וזיכרונות באופן חזק,כך שהם לא יהיו אדישים אליו אף פעם.
בין אם מדובר בפעולה הנרחבת של פרסום באינטרנט ובין אם מחוצה לו
(כן, עדיין קיים תחום של שיווק שאינו נכלל תחת הקטגוריה של פרסום באינטרנט),
על משרד הפרסום לקשר את המותג עם רגשות וקונוטציות חיוביות עד כמה שניתן,
ורצוי כאלה שמעודדות רכישה – חוויות, קשרים אנושיים, פנאי ובידור. כדי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר,
משרד פרסום טוב חייב להיות מומחה בכל אחד ואחד מהתחומים שמנינו לעיל פרסום אפקטיבי,
קידום אתרים, יחסי ציבור.
את כל אלו יחד עליו לשזור בתכנית אסטרטגית מובנית ומוכנה מראש, זאת בתיאום צמוד אתכם,
תוך הבנה מעמיקה והולכת של קהל היעד הפוטנציאלי והקיים שלכם.
חברות פרסום באינטרנט איך יודעים לזהות?
כמו בהרבה מקרים אחרים, גם כאשר מחפשים משרד פרסום טוב צריך לדעת היכן לחפש.
כך, גם אם תחפשו חברות פרסום בגוגל למשל, והתוצאה הראשונה שתעלה בפניכם תיראה מושכת ואטרקטיבית,
וברוב המקרים נכונה, כן אם תחפשו "משרד פרסום " בגוגל, תמצאו כ10 משרדים בעמוד הראשון.
גוגל יודע לזהות טוב מאוד איזה משרד חזק ויודע להשתמש בכלים שמונחים בשולחן ..
הרי בשביל זה אנחנו מחפשים משרד פרסום כדי לשבת ליד מקצוענים, שיודעים מה עושים .
מקצוענים זה מה אתם מחפשים. לכן, את משרד הפרסום שלכם כדאי לחפש בראש ובראשונה דרך תגובות של קולגות,
חברים בעלי עסקים, ואמת הצעה קטנה ! תלכו על " תחושת הבטן" ,
תפגשו עם המשרד שאתם מעוניינים ותשמעו מה יש להם להציע.
רק לאחר שאתם סומכים עליהם ומעוניינים להתחיל לעבוד איתם תבינו עד כמה מקצוענים !
הפרטים שאסור לוותר עליהם
מעבר להמלצות אישיות של מכרים וקולגות ולמשתנים פרטניים כמו כימיה אישית ביניכם ובין נציג החברה הפוטנציאלית,
כמובן שישנם גם פרמטרים מובחנים שניתן ואף מומלץ להתחשב בהם כאשר בוחרים משרד פרסום.
כך בין היתר, חשוב לבחון את רפרטואר העבודות הקודם והנוכחי של החברה,
אלא רצוי לחפש חברות פרסום המתמחות בקהלי היעד הקרובים לכם ככל הניתן,
פילוח קהלים בצורה נכונה הוא פעולה מורכבת מאין כמותה,
ויש שיגידו שהיא אף הקשה ביותר בכל התחום של מיתוג או פרסום באינטרנט בכלל,
ולכן מומלץ מאד לעבוד עם חברות פרסום שכבר הוכיחו ידע וניסיון שקרובים ורלוונטיים אליכם.
כך תבטיחו לעצמכם סימון "וי" על עבודה שבמובנים מסוימים כבר נעשתה עבורכם,
וכזו שמהווה את החלק הקשה והמורכב ביותר לפיצוח בתהליך הפרסום.
ואיך אפשר בלי – כמה מילים על קידום אתרים
נושא אחרון וחשוב לא פחות שחייבים לקחת בחשבון בכל הנוגע לבחירת משרד פרסום,
כמו גם לתחום הרחב של פרסום באינטרנט בכלל, הוא קידום האתר שלכם בצורה הטובה ביותר, ולאורך זמן.
משרדי פרסום יכולים להיות אשפים בתחום הקופי (מומחה לכתיבה), החשיבה מחוץ לקופסה על הבאת קהלים חדשים או רענון המותג –
אך כל אלה לא יהיו שווים הרבה אם לא תהיה לכם נוכחות אמיתית ורלוונטית באינטרנט.
זו הסיבה שחברות פרסום רבות למעשה נעזרות בשירותי מיקור חוץ – חברות קידום אתרים שיודעות את עבודה,
אך ורק לתחום זה באופן ספציפי, מתוך ההבנה כי מדובר בענף מורכב וקשה לפיצוח, שלא כל אחד יכול להתמחות בו והוא דורש עבודה במשרה מלאה בפני עצמו.
לכן, אם תמצאו משרד פרסום שנעזר בשירותיהן של חברות קידום אתרים חיצוניות, תבדקו טוב טוב,
כי כולם יודעים "שקבלן משנה" זה לא הרמה הטובה ביותר, ורק מסבך את הדברים שיש יותר מידי חברות העוסקות בעסק שלכם.